در نشست رسانه‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛

دبیر جشنواره فیلم فجر: فیلم‌هایی با مضامین دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر حضور پر رنگی دارند

«امینی» با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر با مضامین دفاع مقدس، طنز اجتماعی، و کودک و نوجوان پررنگ است، گفت: امسال دانش‌آموزان مهمانان ویژه جشنواره خواهند بود و با ایجاد اردو‌های دانش‌آموزی، زنگ مدرسه شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۶۴۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 30January 2024

امینیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رسانه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور «مجتبی امینی» دبیر جشنواره و اهالی رسانه در موزه سینما برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، تیزری از فیلم‌های حاضر در جشنواره چهل و دوم پخش و سپس پوستر‌های بخش بین‌الملل، جلوگاه شرق، مسابقات آسیایی کشور‌های اسلامی، سینمای سعادت، جاده کمربند، پوستر فلسطین با عنوان «روح و دم»، بازار بین ‌الملل و نگاه نو با طراحی «حمیدرضا بیدقی» رونمایی شد.

در ادامه، «مجتبی امینی» دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه وارد فصل جدیدی از جشنواره فیلم فجر شدیم، اظهار داشت: امسال شاکریم که جشنواره پرشوری را به واسطه آثار زیبایی که تولید و خلق کردند، داریم.

امینی شلوغی جشنواره امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تقاضای بالای حضور فیلمسازان هیئت انتخاب کار سختی داشتیم و حدود ۱۰۶ اثر به دبیرخانه رسید و بازبینی شد. همچنین به واسطه احترام به همه اهالی سینما پیرو تولید حجم زیادی از فیلم‌اولی‌ها که ۵۱ فیلم‌اولی متقاضی حضور بودند، بخش فیلم‌های اول به جشنواره اضافه شد و میزبان ۱۲ اثر هستیم و در کنار آن جشنواره با  چهار اثر پویانمایی کار خود را آغاز می‌کند.

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال اتفاق خوب این است که آثار در اقلیم‌های مختلف کشور ساخته شده‌اند و با مجموعه‌ فیلم‌هایی از جغرافیا و حوزه‌های و با مضامین مختلف روبه‌رو هستیم؛ همچنین در حوزه‌های اجتماعی، کودک و نوجوان، طنز، دفاع مقدس فیلم‌های خوبی داریم.

وی گفت: امسال کار هیئت داوران مانند هیئت انتخاب سخت خواهد بود؛ زیرا فیلم خوب زیاد داریم و فیلم‌های سینمای مردمی از ساعت ۱۶ اکران می‌شوند.  با توجه به فیلم‌هایی که داشتیم در حوزه پویانمایی با آموزش و پرورش هماهنگ شده است که سانس مدرسه برنامه‌ریزی شود تا پنج فیلم را صبح‌ها نمایش دهیم و در خدمت دانش‌آموزان باشیم؛ همچنین امسال مهمانان ویژه این دوره از جشنواره دانش‌آموزان هستند و بستر اردو‌های دانش‌آموزی را شکل خواهیم داشت.

امینی با بیان اینکه جشنواره فجر یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی سالگرد انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که همه بتوانند از آن بهره ببرند و بیننده فیلم‌ها باشند؛ پس نابینایان و ناشنوایان عزیز هم می‌توانند در سینما‌های مختلف حضور پیدا کنند و بیننده فیلم‌های جشنواره فجر باشند.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره مراسم افتتاحیه این جشنواره نیز توضیح داد: جشنواره چند سال افتتاحیه نداشت و با توجه به همدلی که بین مخاطبان سینما و خانواده سینمای وجود دارد، امسال با یک افتتاحیه منسجم در تالار وحدت، جشنواره را شروع می‌کنیم و بزرگداشت خواهیم داشت؛ همچنین در افتتاحیه امسال شاهد بزرگداشت چهار پیشکسوت از جمله محمد‌رضا علی‌قلی و پرویز شیخ‌طادی در حوزه کارگردانی، و فریبا کوثری و ابوالفضل پورعرب در حوزه بازیگری هستیم.

وی با بیان اینکه امسال سعی کردیم که موضوعات مختلفی را در دستور کار قرار دهیم که همگی تکیه بر موضوع احترام به اهالی سینما و پیشکسوتان است، گفت: به همین دلیل شعار ما هم در سال گذشته و هم امسال بر پایه اخلاق‌مداری بوده است. 

امینی اظهار داشت: دوستان ما در خانواده سینما شبانه‌روز و در شرایط سخت زحمت می‌کشند و می‌جنگند تا آثار سینمایی خلق کنند و به زمان جشنواره سینمای ایران برسانند؛ لذا اگر شرایط پخش برای صنوف در شرایط مختلف میسر نشود، ممکن است که دلخوری پیش بیاید.

دبیر جشنواره افزود: به همین دلیل ما امسال موضوع بلیت را کنار گذاشتیم و با برنامه‌ریزی مدیریت خانه سینما مجموعه‌ای در اختیار اهالی خانه سینما قرار گرفت تا اهالی خانه سینما با ثبت‌نام و دریافت کارت بتوانند مانند اهالی رسانه، فیلم‌ها را با آرامش و احترام تماشا کنند. همین کار هم برای چهار صنف تهیه‌کنندگان صورت گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار